• Zveřejněno: 29.06.2018
  • Autor: (red, idnes.cz)
ČOI provedla v prvním čtvrtletí letošního roku celkem 1620 kontrol zaměřených na nabídku a prodej zboží za akční ceny a zboží ze sezónních slev. V 723 případech (45 %) zjistila porušení zákonů. To je o pět procent více než ve stejném období v minulém roce. Nejvíce prohřešků kontroloři zjistili v Plzeňském, Karlovarském, Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Naopak nejlépe na tom byli prodejci v Praze a Středočeském kraji.

 „Z dosavadních poznatků ČOI vyplývá, že spotřebitelé poukazují především na nesprávné účtování cen výrobků v rámci slevových akcí. Naši inspektoři se setkali i s takovými případy, kdy rozdíl účtovaných cen činil až 130 korun v neprospěch spotřebitele,“ říká ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Ve 277 případech prodejci nedodrželi poctivost prodeje, což znamená, že například nesprávně účtovali ceny. V 245 případech prodejci spotřebitelé řádně neseznámili s konečnou cenou. V 81 případech pak nevydali zákazníkům doklad o zakoupení výrobku.
Za tyto přestupky udělila Česká obchodní inspekce v prvním čtvrtletí letošního roku celkem 577 pokut, jejichž výše dosáhla 12 925 900 korun. Nejvíce pokut dostala společnost Tesco ČR. Řetězec za 13 pokut zaplatil celkem 3,8 milionů korun. O trochu lépe dopadl Penny Market, kterému ČOI naúčtovala osm pokut ve výši 2,5 milionů korun a společnost Ahold, která za 6 pokut zaplatila 1,7 milionů korun.
Všechny výše uvedené řetězce opakovaně nedodržely při slevách zákon o ochraně spotřebitele. Kromě pokut ČOI zakázala také prodej 6029 kusů výrobků v hodnotě necelých 800 tisíc korun.